سمفونی و رقص شعله‌ها

زندگی سرشار از شعله‌ است و در درون هر فرد آتشفشانی از شعله‌ها می‌باشد

سمفونی و رقص شعله‌ها

زندگی سرشار از شعله‌ است و در درون هر فرد آتشفشانی از شعله‌ها می‌باشد

میلیونها سال انتظار

آدم ملیونها سال منتظر بوده تا نوبتش بشه و بدنیا بیاد. وقتی که اینهمه منتظر بودیم که بیایم اینجا٬ واسه چی بعضیها از اومدنشون پشیمون میشن و خودشون رو میکشند؟ اگه میدونستند که اینهمه طول کشیده که بیان بازم اینکارو میکردند؟!

اونائی که آدم میکشند و اعدام میکنند٬ اگه اینو میدونستند و می فهمیدند باز هم آدمها رو میکشتند؟!!

اونائی که دوستاشون و دور و بریهاشون رو اذیت میکنند و آزار میدند٬ اگه اینو میدونستند و می فهمیدند باز هم اینکار رو میکردند؟!

اونائی که با احساسات کسای دیگه بازی میکنند٬ اگه اینو میدونستند و می فهمیدند باز هم اینکار رو میکردند؟!

من و تو که حالا اینو میدونیم٬ میریم راجع بهش فکر کنیم تا شاید تو رفتارمون تجدیدنظر کنیم و برخوردهامون رو بهتر کنیم؟!

 پی نوشت ۱:  شاید ما فکر کنیم که در زمان و مکان نامناسب بدنیا آمدیم و نخواهیم به این فکر کنیم که آن همه منتظر بودیم که اینهمه درد و رنچ بکشیم. ولی این یک واقعیت انکار ناپذیر است که الان اینجا هستیم. حتی اگر نخواهیم در مورد خودمان اینگونه بیاندیشیم٬ آیا چنین اندیشه ای (که به نظر من واقعیت است) در مورد اطرافیانمان٬ در تنظیم رابطه ما تاثیر نخواهد گذاشت؟

 پینوشت ۲: به تعدادی از کامنتها پاسخ داده شده

 

نظرات 8 + ارسال نظر
سمفونی شعله ها جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 19:29 http://shirinakk.blogspot.com/2006/09/blog-post_15.html

با الهام از این نوشته شیرینک٬ این پست رو نوشتم.
این پست شیرینک رو در لینک بالا گذاشتم.

بدون امضا جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 21:24

نمی دونم دلم نمی خواد فکر کنم که کلی منتظر بدنیا اومدنم بودم ..

سکوت شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:24 http://the-only.blogfa.com

ای بابا! همه می دونن اینا رو. ...

ندا شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:01 http://mardakharan.persianblog.com

تا حالا به این قضیه فکر نکرده بودم .زندگی داره پیچیده میشه!

یک پیرو از جنس احساس شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 13:14 http://nothingonlylove.blogfa.com

درودی سبز ...
تولد یک اتفاق و مرگ یک واقعیت است ...
پرسشی از تو: مگر نه این است که مرگ و چگونگی وقوع آن در لحظه تولد مشخص می گردد؟؟؟ گناه خودکشی به گردن کیست؟؟؟
راستی هر وقت پروانه عاشق ، مرد را ببیند سلام تو را به او خواهد رساند، سلامت باشی
در پناه دادار پایدار

اگر جهان را هدفدار بدانیم٬ تولد یک اتفاق نمیتواند باشد.
مرگ و چگونگی آن در مسیر وطی زندگی مشخص میشود.
اگر خودکشی یک گناه باشد٬ گناه آن به گردن جامعه و شرایطی که فرد در آن بوده و انتخاب نفر خودکشی کننده است.
اگه بگی دادار کی و چی هست و یعنی چی٬ خیلی ممنون میشم.

سمفونی شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 23:28 http://symphony-sholeha.blogsky.com/?PostID=16

در مورد هدفدار بودن جهان در لینک بالا به اختصار اشاره شده

روی web کلیک کنید این صفحه باز میشه:
http://symphony-sholeha.blogsky.com/?PostID=16

پریشاندخت شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 23:45 http://tahe-dele-man.blogfa.com

سلام! پیشنهاد میکنم کتاب سفر روح را بخونی! خیلی زیباست...و علمی... یه جورایی آرامش هم میده! جز اون کتاب هایی هس که من زیاد هدیه میدم! آخه خوندنی هست!

سلام! مرسی از پیشنهادتون
سعی میکنم تهیه کنم و بخونم.

یک پیرو از جنس احساس یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:27

درودی سبز
دادار هموست که ما آفریده آنیم. اما مهربان تولد موهبتی است از جانب خدا که به همگان عطا نمی شود ... می دانم که باید قدر زندگی را دانست می دانم که نباید نفس هایی را که ما هدیه شده تلف کرد. اما آنچه پرسیدم در مورد نحوه مرگ هر کس است که خدا انتخاب می کند، باید در پرونده آن کسی که خودکشی می کند نیز این نوع مرگ نوشته شده باشد. پرسشم این بود که آیا اختیار ما در این نوع دخیل است و خدای هیچ انتخابی در نوع مرگ ندارد؟؟؟
در پناه دادار پایدار

دوست دارم بدونم که چرا آفریدگارمان را دادار می نامی و ریشه تاریخی این کلمه چیست و از کجا آمده؟
فکر کنم این پرسشت به موضوع جبر و اختیار برمیگرده. من خودم میدونم که چیه ولی فعلا آمادگی و صلاحیت بحث در مورد اون رو ندارم! سعی میکنم که تو مغز خودم بپزمش و به قول معروف تبیینش کنم و بعدا راجع بهش بنویسم. فغلا اینو بگم که این حرف دکتر شریعتی رو قبول دارم اونجا که میگه:
خدایا چگونه زندگی کردن را به من بیاموز٬ چگونه مردنم را خود خواهم آموخت

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.