سمفونی و رقص شعله‌ها

زندگی سرشار از شعله‌ است و در درون هر فرد آتشفشانی از شعله‌ها می‌باشد

سمفونی و رقص شعله‌ها

زندگی سرشار از شعله‌ است و در درون هر فرد آتشفشانی از شعله‌ها می‌باشد

خدا‌حافظ مغازه٬ خونه بچگی‌های من ...

حتما اگه اون سنتور رو واسم خریده بود٬ سنتورم رو هم یه جوری تو چمدونم جا می‌دادیم. آخه یک دست فروش دوره‌گرد که همه‌آش داد می‌زد کت‌شلواری٬ یک سنتور داشت که من خیلی دلم می‌خواست بابام واسم بخره. ولی نمی‌دونم چرا نخرید. شاید واسه اینکه چندتا از سیمهاش پاره شده بود. هنوزم خیلی سنتور دوست دارم. تا وقتی که اونجا بودم نه وقتشو داشتم و نه امکآنش رو٬ که بخرم. اینجا هم که سنتور نمی‌فروشند و بجاش گیتار هستش. ولی من سنتور بیشتر دوست دارم٬ شاید واسه اینکه ایرانی‌تره یا اینکه با ساز دل من٬ هم‌کوک تره.

کلاس پنجم رو تموم کرده بودم و وسطای تابستون بود. با بابام رفته بودیم سلمونی و سرم رو تیغ انداخته بود. عصرش بهم گفت برو حموم٬ گرمابه خورشید که روبروی مغازه‌مون بود. تا حالا تنهائی حموم نرفته بودم٬ همیشه با بابام میرفتم. این واسم عجیب بود که منو تنهائی فرستاد. اصلا اون یکی دو روز همه چیز مشکوک و عجیب بود!
شب بهم گفت زود بخواب که فردا خیلی کار داری. خودش یک کت شلوار واسم دوخته بود که فردا بپوشم. ساکم رو بسته بود و همه چیزام توش بود. هنوز نمی‌دونستم که چه‌خبره و چی می‌خواد بشه.


صبح زود از خواب پاشدیم. سوار اتوبوس ۲طبقه شدیم و رفتیم پارک‌شهر. هنوز نمی‌دونستم چی میخواد بشه. بهم نمی‌گفت که منم به کسی نگم تا نکنه یکوقت مامانم بشنوه و بفهمه! شایدم دوست داشت تعجب کنم و جا بخورم (همونجوری که یکدفعه به آدم یک خبر خیلی خوب یا یک کادوی عالی میدن و آدم می‌پره هوا).

جلو پارک‌شهر یک چرخیه گلابی می‌فروخت. یک کیلو گلابی خریدیم (هر وقت گلابی می‌بینم یاد اون گلابیهای آبدار می‌افتم). بعدش رفتیم خیابون ناصرخسرو شرکت میهن‌تور.

 اتوبوس رضائیه (ارومیه) منتظر بود که بقیه مسافراش بیان. بابام منو به راننده نشون داد و گفت این پسرمه و بلیط رو داد بهش. صندلی من درست پشت صندلی راننده بود. وقتی که صندلیم رو نشون داد٬ بابام بهم گفت می‌فرستمت پیش پسرعمو...

پی‌نوشت اول: الان (بعداز اینکه اینها رو نوشتم) می‌فهمم که چقدر دلم واسه مغازه‌ بابام تنگه. آخه دیگه از نزدیک ندیدمش! خدا‌حافظ مغازه که خانه‌مان در دل تو بود و ...

پی‌نوشت دوم: انگار هرچی بیشتر می‌نویسم احساسات ناشناخته و ناخودآگاه ٍ خودم رو بیشتر کشف میکنم و خودم رو بهتر می‌شناسم!

 

نظرات 8 + ارسال نظر
neda چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 00:34 http://mardakharan.persianblog.com

delam gereft in neveshtatono khondam engar be fazaye on ja adat karde bodam

شیرینَک چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 00:58

سمفونی این یعنی چی! یعنی از پدرت دور شدی !کاش زود به زود مینوشتی میخوام بدونم بعدش چی شد!!!

وحید چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 14:39

سلام
آره این گشت و گذار تو گذشته برای شناخت و برطرف کردن گیر و گور های آدم خیلی خوبه

سکوت چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 21:49

سلام دوست قدیمی.
به خاطر تاخیراتم توی این مدت امیدوارم که من رو ببخشی .
راستش بیشتر نوشته هات رو خوندم .
بازم مثل همیشه چیزی برای گفتن ندارم جز این که تلخ ولی اثر گذارن .
موفق باشید .

فاطمه چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 23:03 http://www.faatemeh.blogfa.com

من تا حالا فکر می کردم شما با پدرتون قهر بودین و سر این قضیه از هم جدا شدین!راستی یه سوال دیگه:از مادرتون خبر دارین؟

فاطمه جان
با بابام دوباره ماجرا دارم که فکر می‌کنم بهتره زمانی که وقتش شد (و بزرگتر شدم) بنویسم.
مادرم الحمدالله حالش خوبه٬ هفته پیش با هم حرف زدیم.

سیمین روزگرد جمعه 26 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 13:29 http://ghamnamecimin.myblog.ir

سلام...
سفر...زیباترین حس...نمی دونم چرا فکر می کنم تها چیزی که آدم رو دوباره به خودش برمی گردونه...من دوباره منیت می گیره و...
قربانت:سیمین

تولدی دوباره شنبه 27 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:36 http://4allseason.blogfa.com

سلام دوست عزیز
برام جالبه خاطراتت رو به سبک خاصی بیان میکنی ....
من با نوشته هایت کاملا حس می کنم ....سنتوری که سیمهاش پاره شده ... اتوبوس دو طبقه .. کت و شلوار....
....
وبلاگم به روز شد
یزدان یارتان

الناز شنبه 27 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 20:24 http://yasesefeed.blogfa.com

سلامممممممممممممممممم
خوبییییییییییییییی؟
من خیلی درگیرم ببخش این مدت که نبودم چه خبرایی بوده ها حسابی بزرگ شدی!!!!!!!!!
دلم خیلی واسه اینجا تنگ شده بود
مواظب خودت باش.........

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.