سمفونی و رقص شعله‌ها

زندگی سرشار از شعله‌ است و در درون هر فرد آتشفشانی از شعله‌ها می‌باشد

سمفونی و رقص شعله‌ها

زندگی سرشار از شعله‌ است و در درون هر فرد آتشفشانی از شعله‌ها می‌باشد

صندوق اسرار آمیز بابام و عمامه های خونی

بابام یک صندوق آهنی داشت که درش همیشه قفل بود. کلیدش رو هم نمیدونم کجا قایم میکرد. یک شب یکی از دوستاش یک عالمه کاغذ اورد و داد به بابام. بابام هم گذاشتش تو صندوقش و درش رو قفل کرد. بعداز دو سه شب چندتا از دوستاش اومدند و بابام به هر کدومشون چندتا از همون کاغذها داد و رفتند. بعدا که بزرگتر شدم فهمیدم که اون کاغذها اعلامیه بودند!

یکروز هم رفته بودیم خیابون که دیدیم شیشه اتوبوسها شکسته بود. بابام گفت که دانشجوها شیشه اتوبوسها رو شکستند و ... چون دولت میخواسته پول بلیط رو گرونتر کنه. از اون به بعد دیگه من دولت رو دوست نداشتم و هرجا پاسبان میدیدم بهش چپ چپ نگاه میکردم. آخه دانشجوها کم پول داشنتد دیگه...

یکروز بابام بهم گفت که شاه جهود هستش. منم رفتم تو کوچه به دوستام گفتم بابام میگه شاه جهود هستش. بعدا بابام فهمیده بود که من به دوستام اینو گفتم دعوام کرد و گفت این حرفها رو نباید به کسی بگم!

بعضی جمعه ها میرفتیم قم و حرم و زیارت میکردیم برگشتنی هم سوهان می خریدیم که من خیلی دوست دارم. یکبار پنجشنبه رفتیم و شب تو مسافرخانه خوابیدیم. من خیلی کیف کردم. آخه تشکهاش نرم بود و اصلا ساس نداشت. صبح زود پا شدیم و رفتیم مدرسه طلاب (همونجا که بابام دوست داشت وقتی من بزرگ شدم برم). دیدیم شیشه ها شکسته و در حجره ها رو با عمامه بستند و بعضی از عمامه ها هم خونی بود. بابام گفت که شاه بعضی از ملاها رو کشته بعضیهاشون هم رفتند زندان. بابام اشک تو چشمهاش جمع شده بود و منم گریه ام گرفته بود. بعدا فهمیدم که جریان پانزده خرداد بودش.

شاید تحت تاثیر خاطره اون روز بود که وقتی موسی روز پانزده خرداد بدنیا اومد من گفتم که:

در خونین روز پانزده خرداد فرزندی از تبار ابراهیم دیده به جهان گشود که ما نامش را موسی نهادیم

 

 پینوشت: به هر سه نظر پاسخ داده شده.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
یک پیرو از جنس احساس دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:57 http://nothingonlylove.blogfa.com

درودی سبز
این خاطره خون آلود مرگ است از مرگ گریزانم ...
در پناه دادار پایدار
تولد موسی همیشه جاوید

سلام و درودی سبز
خاطرات تلخم را بعداز نوشتن فراموش میکنم ...

سیمین روزگرد دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:28 http://ghamnamecimin.myblog.ir

سلام...
اگر تا چند دهه ی پیش ـطبق شنیده هاـیه شاه بود که ظالم و مستبد بود و مردم بی گناه رو می کشت حالا صدها نفر با مشخصات شاه چند سال پیش دور و بر ما هستند...۱۵ خرداد خونین بود اما ۱۸ تیر خونین تر!!!...
راستی شما موافق سیاستهای امروز ایران هستی یا مخالف؟!
قربانت:سیمین

سلام...
نه٬ من موافق سیاستهای امروز ایران نیستم.

بدون امضا دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:03

چی بگم ؟

همین ؛چی بگم؛ هم توش خیلی حرف و معنی داره ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.